Volgend jaar bestaat Gunfactor 10, 10 jaar! En dat betekent dat ik ook al bijna 10 jaar in mijn hoofd heb nagedacht over de Elfstedentocht online. Hoe bijzonder dat we deze website, onder de naam www.elfstedenonline.nl vandaag hebben gelanceerd!

Hoe het begon…

10 jaar geleden besloot ik voor mezelf te starten. In januari 2011 werd Gunfactor 10 geboren. De naam had ik bedacht na mijn ervaringen bij mijn vorige werkgever. Ik mocht daar destijds de internetafdeling ontwikkelen. Ik heb heel veel mooie internetprojecten mogen doen met ondernemers in de mode, sport, media en woonbranche. Ik ervaarde destijds dat het prettigste werken en de beste resultaten worden gerealiseerd wanneer beide kanten elkaar het succes gunnen. Vanuit die gedachte startte ik destijds Gunfactor 10.

Langzaam opbouwen

In mijn eerste jaar(en) had ik niet meteen voldoende klanten en zodoende veel tijd om een beetje te denken over wat allemaal mogelijk was met het internet. Doordat ik geen andere verplichtingen had, viel me op dat ik het ene naar het andere idee kreeg. Een aantal van die ideeën werkte ik uit. Het plan van de Elfstedentocht online besprak ik meteen met een aantal vrienden. Toen zij mijn gevoel bevestigden, namelijk dat het een goed idee was, ondernam ik actie.

Presenteren van de plannen

In 2011 deelde ik mijn plannen al met onder andere Marketing Friesland, maar ook veel mensen in Friese organisaties. Sowieso ben ik in mijn eerste jaren als zelfstandig ondernemer veel op stap geweest in Friesland. Ik was ervan overtuigd dat het plan gerealiseerd moest worden. Gezien mijn online ervaring vond ik het bijna logisch dat ieder net zo enthousiast zou worden als ik. Toch blijft het moeilijk de juiste mensen op het juiste moment te vinden. Eind 2012 had ik een goed gesprek met een mogelijke investeerder. Uiteindelijk ging ook dat traject, door omstandigheden, niet door. Maar het zaadje was gepland. Het plan was levensvatbaar.

Lering

Door de vele enthousiaste gesprekken, maar geen resultaat voor mezelf, besloot ik in 2013 te starten met een mooie opdracht bij Wijzer in geldzaken. Samen met mijn andere opdrachten liet ik mijn plan over de Elfstedentocht bewust een aantal jaar op de plank rusten.

Ik had veel geleerd van mijn eigen verkooptechnieken. Ik deel graag mijn ideeën en kan mensen goed enthousiast maken. De vervolgstappen voor mezelf werden echter nog niet ingevuld zoals ik dat voor ogen had. Mogelijk was het nog niet mijn tijd. Die komt nog wel, bedacht ik me toen. Vanaf 2013 heb ik daarom mijn focus gelegd op mooie betaalde opdrachten, waar ik met veel plezier aan heb gewerkt.

Wat in het vat zit

Maar, wat in het vat zit verzuurt niet! Door de jaren heen ben ik onder andere met Marc Burggraaf blijven praten over de plannen om online de Elfstedentocht mogelijk te maken. Onze gezamenlijke expertise bundelen we op die manier. Wij geloven dat we daadwerkelijk online die toegevoegde waarde kunnen bieden, wat voor ondernemers interessant kan zijn. Wij geloven echter wel dat dit eerst bewezen moet worden, alvorens je die ‘gunfactor’ verdient.

Resultaat

Vandaag presenteren we dus voor het eerst www.elfstedenonline.nl. Een platform waarmee wij gaan leren over onze online bezoekers en hoe we deze optimaal kunnen voorzien van de juiste informatie. De komende maanden gaan we leren, om daarna een volgende stap te zetten in dit avontuur. In de toekomst kun je via dit platform je eigen Elfstedentocht plannen.

Zoals we in Friesland zeggen ‘better let as net’ 😉

Dank voor je interesse en wordt vervolgd!

Ineke

Logo-elfstedenonline.nl