Tegenwoordig is het een voorwaarde om de klant op nummer 1 te zetten wil je daadwerkelijk succes behalen. Voor het digitale tijdperk hadden veel ondernemers stiekem wat minder met de ‘ontevreden’ klant te doen. Meestal werd de klant dan als moeilijk bestempeld en werd er niet veel aandacht aan besteed. De klant kon dan nog wat pruttelen tegen zijn familie en vrienden, maar tja… er worden zoveel woorden gezegd; dat werd op een gegeven moment toch wel vergeten.

Sociale media als wapen

Hoe anders is dat tegenwoordig. Als een klant ontevreden is, dan heeft hij (of zij) veel wapens in de hand om ‘de wereld’ te laten weten dat hij niet tevreden is. Je kunt je ongenoegen uiten op Twitter, op Facebook, via review systemen en soms wordt er zelfs een eigen blog over geschreven. De klacht blijft voor altijd zichtbaar. Toch valt me bij al het geklaag en de reacties van bedrijven altijd iets op.

“Je leest in de klacht of in de manier waarop bedrijven op de reactie reageren al heel snel wie daadwerkelijk niet goed werk verricht of juist misbruik maakt van zijn of haar positie. Er zijn altijd mensen die klagen om het klagen en er zijn altijd bedrijven die doen alsóf ze service verlenen.”

Elkaar het beste gunnen

Toen ik ooit startte met Gunfactor 10 was dit omdat ik geloof dat je pas tot een prettige samenwerking komt, wanneer beiden elkaar het beste gunnen. Pas dan kun je elkaar versterken en kom je tot de beste resultaten.

Klant vanaf het eerste uur

Ik ben daarom erg trots op een klant vanaf het eerste uur, Bodyhoop. De eigenaresse van Bodyhoop heeft haar product ontwikkeld omdat zij zélf graag van haar zwangerschapsbuikje af wilde. Vaak zie je dat wanneer iemand zelf een probleem heeft en daar een oplossing voor zoekt, de beste producten ontstaan. Toen ze merkte dat er meer mensen enthousiast raakten van het product is ze het daadwerkelijk in de markt gaan zetten en Gunfactor 10 heeft haar daar vanaf het begin online bij geholpen.

Unieke ideeën

Hoe leuk is het om te zien dat we nu ook samen geloven dat we zelfs een win-win-win kunnen creëren! Door een prettige samenwerking brainstormen we regelmatig over de mogelijkheden om de Bodyhoop de beste te laten blijven in de markt. Naar mijn mening zijn we zo ook wederom op een uniek aanbod gekomen die we de klanten van Bodyhoop kunnen bieden.

Strakker, fitter en sterker

De Bodyhoop gebruik je omdat je strakker, fitter en sterker wilt worden. Vaak willen de klanten nog iets meer, namelijk daadwerkelijk hun manier van leven aanpassen. Hoe mooi zou het zijn wanneer de Bodyhoop ook echt kan helpen om het zetje te geven dat daadwerkelijk kan leiden tot een strakker, fitter en sterker leven?

Met elkaar

Wij gaan mensen daadwerkelijk de kans geven om de stap te maken om écht iets te gaan doen. Dat hoef je nu niet langer alleen te doen. Bodyhoop biedt Bodygroep klanten die daadwerkelijk een boost aan hun gezonde leven willen geven een Bodyhoop challenge aan, waarbij deelnemers via Facebook elkaar kunnen stimuleren. Meer informatie volgt op de Facebookpagina van Bodyhoop. Ben jij nog geen fan? Word dat dan vandaag nog, zodat je op de hoogte blijft.

Er is nog één win die ook toegelicht moet worden

Ik was trouwens nog wel één partij vergeten te noemen wil je een win-win-win situatie creëren. Dat is de klant. Als de klant ook een organisatie het beste gunt, dan is het vanzelfsprekend dat je in het bezit bent van de originele Bodyhoop, wanneer je deelneemt aan de Bodyhoop Challenge.

Ik mag hier als eerste alvast een tipje van de sluier oprichten. We starten op maandag 3 oktober aanstaande!
Ben jij erbij? Houd onze Facebookpagina in de gaten! Stay tuned!

Ineke